Лекція 5. Лінії. Побудова прямих і кривих ліній
В основі прийнятої в CorelDRAW моделі ліній
лежать два поняття: вузел і сегмент. Вузлом називається точка
на площині зображення, яка фіксує положення одного із кінців сегменту. Сегментом
називається частина лінії, яка з’єднує два сусідніх (смежных) вузли. Всі
операції з лініями представляють собою операції з вузлами і сегментами. Вузел
повністю визначає характер сегменту, тому для незамкнутої лінії важливо знати,
який із двух її крайніх вузлів являється початковим, а для замкнутої – напрямок
лінії (по часовій стрілці або проти неї).
Розрізняють три типи вузлів: початковий, прямолінійний і криволінійний.
Крайнім вузлом
називається вузел лінії, сусідній тільки з одним її сегментом. Вузел лінії, який не має передуючого
собі сегменту, називається початковим. Лінія, яка має початковий вузел, називається
незамкнутою, а лінія, в якої
відсутні крайні вузли – замкнутою.
Є слідуючі інструменти, які
дозволяють будувати лінії різних типів:
Інструмент “Вільна рука” перетворює траєкторію переміщення мишки в
криву. При цьому вузли і сегменти лінії формуються автоматично у відповідності
з параметрами настройки інструменту.
Натиснувши кнопку миші і, перетягаючи вказівник,
інструменту Вільна рука можна побудувати бажану замкнуту криву. В момент
наближення вказівника миші до точки, в якій починалась побудова кривої,
вказівник інструменту змінить свою форму. Якщо відпустити кнопку в цей момент,
буде побудована замкнути крива, якщо раніше – не замкнута. (Якщо в процесі побудови кривої лінія “поїхала не туди”, не
відпускаючи кнопку мишки, натисніть клавішу SHIFT. Після цього, перетягати мишку в зворотньому напрямку.)
Якщо будувати
ділянку замкнутої кривої, але перед її побудовою і після її завершення
натискати клавішу TAB, то
отримуються прямолінійний сегмент. Щоб автоматично замкнути криву
використовують на панелі свойств.
Працюючи з інструментом Крива
Без’є, користувач задає
розміщення вузлів майбутньої кривої і отримує можливість уже в процесі побудови
впливати на положення направляючих точок в кожному з них.
Щоб побудувати пряму лінію вибираємо інструмент Без’є ставимо курсор з лівого краю
сторінки і натискаємо 1 раз ЛКМ (ліва кнопка миші). З‘являється маленький чорний квадрат, який
відмічає початок контуру – це перший вузел. Перемістіть курсор по діагоналі
вправо, не натискаючи при цьому мишки. Клацніть мишкою, виникає другий вузел,
який з‘єднаний з першим. Далі можна побудувати аналогічно зигзаг.
Щоб побудувати криву лінію інструментом Без’є натискають ЛКМ не відпускаючи
мишку поміщають її по діагоналі вправо (мал.а). Відпускаємо мишку і переміщають
курсор по діагоналі вниз. Натискаємо ЛКМ і невідпускаючи її перетягуємо мишку по
горизонталі вправо (мал. б). Щоб намалювати хвилю продовжують побудову
аналогічно далі.
Практична робота № 5. Лінії.
1.
Відкрийте програму CorelDRAW з
ярлика на робочому столі.
2. Побудуйте інструментом Вільна рука замкнуту і незамкнуту криву.
Перетворіть незамкнуту криву
в замкнуту використовуючи піктограму
3.
Зробіть товщину замкнутої кривої
рівною 2мм, а незамкнутої – 3мм.
4.
Поверніть замкнуту криву на 450,
а незамкнуту – 750.
5.
Вставте новий документ CorelDRAW
Інструментом Вільна рука
побудуйте таку ламану лінію і трикутник. (Натискання мишкою в місцях розміщення
вузлів ломаної і ці повинні бути подвійними).
6.
Добавте нову сторінку в відкритий
документ CorelDRAW.
7.
Намалюйте хвильки, використовуючи
інструмент Без‘є.
8. Використовуючи інструмент Без‘є
намалюйте трикутник і одну сторону перетворіть в криву, використовуючи
інструмент Форма.
9. Інструментом Без‘є намалюйте прапорець для редагування можете використовувати інструмент Форма.
10. Виділіть і накладіть на хвильку
намальований кораблик.
Додаткове
завдання.
- Намалюйте їжачка за поданим вижче зразком.
- Доповніть їжачка грибочками. (можна використати намальовані – додаткове завдання до уроку № 3).
Немає коментарів:
Дописати коментар