Мета уроку:
- Ознайомити учнів з різними типами цифрових пристроїв і їхніми можливостями.
- Розглянути основні проблеми та ризики використання цифрових пристроїв.
- Навчити учнів відповідальності при користуванні цифровими пристроями та дотриманні основних правил безпеки.
Очікувані результати:
- Учні зможуть назвати основні види цифрових пристроїв.
- Знатимуть про основні ризики (наприклад, перенапруження очей, кіберзалежність, витік особистих даних).
- Розумітимуть, як захищати свої дані та здоров'я під час використання цифрових пристроїв.
План уроку
1. Вступ (5 хвилин)
- Почніть з обговорення того, що таке цифрові пристрої. Запитайте учнів, які цифрові пристрої вони використовують щодня (телефон, планшет, комп’ютер).
- Поясніть, що цифрові пристрої дуже корисні, але можуть призводити до деяких проблем, якщо їх використовувати без відповідних обмежень.
2. Види цифрових пристроїв (10 хвилин)
- Обговоріть основні типи цифрових пристроїв: комп'ютери, смартфони, планшети, розумні годинники, телевізори тощо.
- Розгляньте основні функції кожного типу пристроїв і поясніть, як вони змінюють наше життя.
Відео на YouTube для ознайомлення з різними типами цифрових пристроїв:
3. Проблеми, пов'язані з використанням цифрових пристроїв (15 хвилин)
Основні проблеми, на яких варто зосередитися:
- Перевантаження зору: тривале сидіння за екранами може впливати на зір і викликати перенапруження.
- Кіберзалежність: надмірне використання гаджетів може призвести до залежності.
- Ризики для особистих даних: проблеми з конфіденційністю та можливість витоку особистої інформації.
- Цифровий етикет: як правильно поводитися в інтернеті, щоб уникнути конфліктів та непорозумінь.
Відео на YouTube про ризики та проблеми використання цифрових пристроїв:
4. Практичне завдання (15 хвилин)
Дайте учням завдання обговорити в парах такі питання:
- Які цифрові пристрої вони використовують щодня і скільки часу проводять за ними?
- Чи відчувають вони втому очей або головний біль після тривалого користування гаджетами?
- Які основні правила безпеки та цифрового етикету вони знають?
Завдання:
- Створити короткий список із 5 правил для безпечного та відповідального використання цифрових пристроїв. Учні можуть поділитися своїми правилами в класі або розмістити їх у спільному документі Google Docs.
5. Основи цифрової гігієни (10 хвилин)
Поясніть, що таке цифрова гігієна та чому важливо дотримуватися основних правил:
- Використовувати налаштування конфіденційності.
- Захищати паролі і не повідомляти їх іншим.
- Робити перерви при тривалому використанні пристроїв.
- Використовувати налаштування захисту зору, якщо вони є (фільтри синього світла, автоматичне регулювання яскравості).
Відео на YouTube про цифрову гігієну:
6. Підсумок та обговорення (5 хвилин)
- Обговоріть з учнями їхні враження та підведіть підсумки.
- Запитайте, чи згодні вони з тим, що правильне використання цифрових пристроїв допомагає зберегти здоров'я і захищеність.
Додаткові матеріали
- Стаття: Цифрова безпека для дітей
- YouTube плейлист: Проблеми цифрових пристроїв та безпека
Немає коментарів:
Дописати коментар