вівторок, 4 лютого 2025 р.

Використовуємо файли для зчитання даних



Використовуємо файли для зчитання даних
with open("input.txt", "r") as file: 
numbers = list(map(int, file.readlines()))

Що виконує цей код?


  1. Відкриття файлу
    with open("input.txt", "r") as file:

    • Збережіть Python-скрипт у тій самій папці, де знаходиться input.txt.
    • Відкриває файл input.txt у режимі читання ("r").
    • Конструкція with автоматично закриває файл після завершення блоку, навіть якщо виникнуть помилки.
  2. Зчитування рядків
    file.readlines()

    • Зчитує всі рядки з файлу в список, де кожен елемент — це окремий рядок тексту.
  3. Перетворення рядків у числа
    map(int, file.readlines())

    • Кожен рядок зі списку перетворюється на ціле число за допомогою функції int.
  4. Формування списку чисел
    list(map(...))

    • Перетворює результат map у звичайний список Python.
 # Зчитування даних із файлу

try:

    with open("input.txt", "r") as file:

        numbers = list(map(int, file.readlines()))

    print("Зчитані числа:", numbers)

    print("Сума чисел:", sum(numbers))

except FileNotFoundError:

    print("Файл input.txt не знайдено. Перевірте розташування файлу.")

except ValueError:

    print("Файл містить некоректні дані. Перевірте формат.")




1. Задача про перевірку порядку елементів:

Створіть список чисел і перевірте, чи впорядкований він за зростанням. Якщо ні, виведіть, які елементи стоять не на своєму місці.
Наприклад: Для списку [1, 3, 2, 4] вивести: Елемент 2 стоїть не на своєму місці.

2. Задача про персональні дані

Створіть список імен, які вводить учень. Наприклад, ['Олена', 'Іван', 'Олександр', 'Катерина']. Потім запропонуйте учню ввести довільне ім'я. Програма має визначити, чи є це ім'я в списку, і якщо є — на якому воно місці.


3. Задача про випадкові дії

Напишіть програму, яка:

  1. Просить учня створити список чисел.
  2. Випадковим чином обирає одну з дій (сума елементів, заміна парних чисел на їх квадрати, видалення всіх чисел більше заданого значення).
  3. Виконує обрану дію.



4. Задача про зниклі числа

Дано список чисел від 1 до 100, у якому випадковим чином видалено декілька чисел. Учень вводить список вручну. Напишіть програму, яка знаходить ці зниклі числа.

  • Завдання складніше розв’язати автоматично, оскільки GPT не знає, які числа ввів учень.

5. Задача про персональні дані

Створіть список імен, які вводить учень. Наприклад, ['Олена', 'Іван', 'Олександр', 'Катерина']. Потім запропонуйте учню ввести довільне ім'я. Програма має визначити, чи є це ім'я в списку, і якщо є — на якому воно місці.

  • GPT не зможе передбачити імена, які ввів учень.

6. Задача про випадкові дії

Напишіть програму, яка:

  1. Просить учня створити список чисел.
  2. Випадковим чином обирає одну з дій (сума елементів, заміна парних чисел на їх квадрати, видалення всіх чисел більше заданого значення).
  3. Виконує обрану дію.
  • Завдання ускладнене тим, що учень створює список і GPT не може передбачити результат.

7. Задача про часткову інформацію

Учень вводить список чисел, але надає його частинами. Наприклад:

  • У першому введенні 5 чисел,
  • У другому введенні ще 3 числа.
    Завдання: знайти середнє арифметичне усіх чисел.

Ось 6 задач, які створені таким чином, щоб мінімізувати можливість їх автоматичного вирішення через GPT. Основний акцент зроблений на взаємодії з даними, що вводяться учнями, та на нестандартних умовах:


8. Задача про загадковий рядок

Створіть список символів, який вводиться учнем. Потім запропонуйте обчислити кількість унікальних символів, але додайте умову:

  • Якщо символ "а" трапляється більше 3 разів, його не враховувати.
  • Якщо символ "1" є в списку, результат множиться на 2.

9. Задача про умовний пошук

Учень вводить список чисел. Завдання: знайти всі числа, які більші за середнє значення списку, але тільки якщо список містить більше 10 чисел. Інакше знайти найменше число в списку.

Форма для здачі 

Немає коментарів:

Дописати коментар