середа, 11 грудня 2024 р.

Практична робота/ Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

Завантажте файл png_9klas_Lesson54_Excel_PR06.xlsx”.

  ¤  ¤  ¤ Розв’язування задач із математики засобами Excel ¤  ¤  ¤ (4 бали)

   2. Перейти на аркуш “Функції”.


   

3. Знайти спільну точку графіків функцій: 

                 

      3.1. Заповнити діапазон B1:J1 числами від -2 до 2 із кроком 0,5.

      3.2. У комірках B2:J4 обчислити значення функцій для вказаних значень x.

     3.3. Для чисел із діапазону B2:J4 встановити числовий формат із 2 знаками після коми, вирівнювання – по ширині (як по вертикалі, так і по діагоналі).


      3.4. На основі діапазону A1:J4 побудувати точкову діаграму.

      3.5. Відформатувати за вказаним зразком (обрати стиль діаграми, додати назву).

     3.6. Додати по осі оУ допоміжні лінії сітки для точнішого визначення ординати спільної точки для всіх функцій:

               ¤ клацнути правою клавішею мишки по осі оУ;

               ¤ у контекстному меню обрати ;

               ¤ обрати .

      3.7. Перевірити правильність форматування діаграми.

      3.8. Знайти координати спільної точки перетину всіх 3-ох функцій.

  Введіть знайдену точку за зразком: (-5;  26).

¤  ¤  ¤   Використання Excel під час лабораторних фізичного практикуму ¤  ¤  ¤ (4 бали)  

   6. Перейди на аркуш “Сила тяжіння”.

   У таблиці подано результати вимірювань сили тяжіння тіла за допомогою динамометра з ціною поділки 0,2 Н. Знайти абсолютну та відносну похибки результатів експерименту.


   7. Знайти середнє значення сили тяжіння (скористатися статистичною функцією AVERAGE).


   8. Знайти абсолютну похибку знайдених значень (C3:C7) відносно середнього значення:

Абсолютна похибка вимірювань = |Середнє значення сили тяжіння – Сила тяжіння|

      8.1. Для обчислення модуля | | скористатись математичною функцією ABS().

      8.2. Значення середнього значення сили тяжіння зробити абсолютним посиланням.


   9. Знайти середню абсолютну похибку.


   10. Знайти відносну похибку обчислень:

      10.1. Відносна похибка = Середня абсолютна похибка / Середнє значення сили тяжіння.

      10.2. Встановити відсотковий формат із 2 знаками після коми.


   11. Для комірок діапазону D3: H7 встановити вирівнювання по центру (як по горизонталі, так і по вертикалі).


  12. Перевірити правильність обчислень та форматування.

        При наявності помилок внести поправки в формули та оформлення клітинок.

   13. Зберегти файл.


   14. Показати роботу вчителеві.

Перевірити себе можна: 




   15. Перейти на аркуш “Сила пружності”. (4 бали)

     Для знаходження жорсткості пружини учням надано динамометр з ціною поділки 0,2 Н, лінійку з ціною поділки 0,1 см та досліджувану пружину, яка у недеформованому стані має довжину lo=15 см. Під час лабораторної роботи було виміряно силу пружності Fпр та довжину деформованої пружини l.

     Знайти значення жорсткості пружини, отримане в кожному досліді, та похибки вимірювань.


   16. Знайти видовження пружини.

Видовження пружини = |Довжина деформованої пружини l – Довжина недеформованої пружини lo|


   17. Встановити для комірок H3:L7 числовий формат із 2 знаками після коми.


   18. Обчислити коефіцієнт пружності.

Коефіцієнт пружності = Сила пружності / Видовження пружини


   19. Знайти середнє значення коефіцієнта пружності.


   20. Обчислити абсолютну похибку вимірювань.

Абсолютна похибка вимірювань = |Середнє значення коефіцієнта пружності – Коефіцієнт пружності|


   21. Знайти середню абсолютну похибку.


   22. Обчислити відносну похибку вимірювань.

      22.1. Відносна похибка = Середня абсолютна похибка / Середнє значення коефіцієнта пружності

      22.2. Встановити відсотковий формат із 2 знаками після коми.


   23. Перевірити правильність обчислень та форматування.

         При наявності помилок внести поправки в формули та оформлення клітинок.


   24. Показати роботу вчителеві.

Перевірити себе можна:


Немає коментарів:

Дописати коментар