понеділок, 24 жовтня 2016 р.

Програмування задач в середовищі Scratch


При вивченні наук приклади корисніші, ніж правила.
Ісаак Ньютон, "Універсальна арифметика"
 У цьому розділі мого блогу розглянемо програмування стандартних алгоритмів за допомогою Скретч.



Кота, якщо він не потрібен, приховуємо, але не видаляємо!

Завдання 1. Генеруються 2 випадкових числа. Знайти їх суму і різницю.
Завдання є прикладом лінійного алгоритму. Для вирішення нам знадобиться створити 4 змінних. Подальше легко зрозуміти із запропонованого скрипта:

Діапазон чисел може бути не від 10 до 50, а будь-який інший.

Завдання 2. Кілька ускладнимо завдання: генерується випадкове число, кошеня його промовляє і, якщо число> 30, то нявкає.
У цьому завданні нам потрібно створити тільки одну змінну. Щоб вікно змінної не фіксувалося на сцені, приберемо галочку зліва від її імені, побачити її зможемо, змусивши кота "проговорити" її. Потім потрібно перевірити виконання умови>, використовуючи блок контролю ЯКЩО. Скрипт програми може виглядати так:


Перевірити роботу програми можна тут.
Додатково: доопрацювати програму, щоб вона виконувалася 5 разів поспіль. Для того, щоб числа з'являлися по черзі, після кожного виконання поставте паузу (Команда ЖДИ ...)

 Завдання 3. З клавіатури вводиться число. Перевірити, чи є воно парних або непарних. Відповідь говорить кошеня.
У цьому завданні число вводиться з клавіатури, тобто використовується конструкція блоку КОНТРОЛЬ передати - коли я отримаю.
Використовуючи готовий скрипт, перевірити роботу програми:


 Завдання 4. З слів "тепло" і "постачання" отримати слово "теплопостачання".
У цьому завданню потрібно виконати дію, яке в інших мовах програмування називається конкатенація. У Скретч в блоці ОПЕРАТОРИ є команда злити (...) (...). Створимо 2 змінні сл1 і сл2 і приберемо їх зі сцени. Подальше легко зрозуміти з наступного скрипта:

 До речі, в блоці ОПЕРАТОРИ є 3 команди, за допомогою яких можна вирішувати завдання на обробку рядків:

. З першої ми познайомилися вище, друга дозволить вирізати будь-яку букву з слова в віконці або з змінної, якій ми дамо значення якого - то слова, третя команда повертає довжину слова.
Додатково: спробуйте, використовуючи ці два слова і нові команди, отримати слово "стіна".

 Завдання 5. Для будь-якого значення змінної Х знайти відповідне значення У

Для вирішення цього завдання нам потрібно створити 2 змінні х і у, щоб ми могли відслідковувати їх значення, нехай обидві змінні залишаться на сцені. Залежно від проміжку, в якому знаходиться значення змінної х, значення у будуть обчислюватися за різними формулами. У зв'язку з цим значення х будемо вводити з клавіатури.

Виконати програму.


Завдання 6. Генерується два числа. Перевірити кожне з них на парність.
У цьому завданню ми повинні перевірити всі можливі варіанти - обидва числа парні, або обидва непарні, або одне число парне, а друге непарне. Для отримання потрібних виразів використовуйте команди
() Mod (), ні (), () і (). Можна скористатися порадою 6 сторінки ПОРАДИ & СЕКРЕТИ.


 Завдання 7. Для будь-якого двозначного числа, отриманого випадковим чином, сформувати число-перевертень, тобто з числа 45 отримуємо 54.
У цьому завданню нам знадобиться 4 змінних: для вихідного числа - число, для "перевертні" - перевертень, для першої цифри (одиниці) - х, для другої цифри (десятки) - у. Змінні х і у на сцені не відображаються. Скрипт завдання такої:

Перша команда генерує двозначне число. Друга дає залишок від ділення числа на 10, тобто цифру одиниць. Третя команда дозволяє отримати цифру десятків (справді, для числа 45: 45 - 5 = 40, 40/10 = 4). Останній рядок дає саме число-перевертень: 5 * 10 + 4 = 54.
Подивитися роботу програми.

 Завдання 8. У цілочисленому масиві з 10 випадкових чисел знайти суму елементів і порахувати кількість парних чисел.
У задачі нам необхідно створити список (дамо йому ім'я МАСИВ) і дві змінні сума і k. Всі змінні повинні відображатися на сцені. Подальше розберемо по скрипту програми:

Три верхні команди очищають список від наявних там елементів, а також обнуляют суму і лічильник k. Далі використовується команда циклу на 10, тому що в масиві 10 елементів. Формуємо список, додаючи в нього випадкові чісла.Команда ЯКЩО перевіряє кожен елемент списку (в Скретч використовується поняття останній з ...) на парність і, якщо умова вірна, тобто число парне, змінює лічильник k на 1. Останній рядок підсумовує всі елементи списку. До речі, цей рядок можна поставити і перед командою розгалуження ЯКЩО.
Попрацювати з програмою.

 Завдання 9. У цілочисленном масиві з 15 випадкових чисел порахувати кількість елементів, великих 25 і менших 40.
Ця задача відрізняється від попередньої тільки більш складним умовою ЯКЩО (...) І (...). Зате не треба вважати суму елементів.
Не виходить? .. Подивися тут.

Завдання 10. протабулювати функцію y=3x2 + 4, де х належить проміжку [1, 15].
Протабулювати функцію - значить, знайти всі її значення на зазначеному проміжку. Однак, якщо ми скористаємося змінної у, то на сцені залишиться тільки останнє значення у. Для фіксації всіх значень у пропонуємо створити не змінну, а список на ім'я в. Скрипт програми:

Зверніть увагу: поставити Х в 1 тут задається початкове значення з проміжку Х,
повторювати до х> 15 - вказуємо кінцеве значення Х,
наступний рядок задає функцію і записує отримане значення як елемент списку У,
в нашій задачі крок зміни функції не заданий, значить, він дорівнює 1, останній рядок
змінити х на 1 - якраз і фіксує цей факт. Якщо крок не 1, а напрмер, 0,5, то замість 1 запишемо 0,5.

Завдання 11. З клавіатури вводиться 6-значний номер. Знайти суму його цифр.
Введіть змінні для числа, черговий цифри і суми цифр. Потім повторити 6 разів алгоритм завдання 7 про числа-перевертні.

Немає коментарів:

Дописати коментар