Сторінки

Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр.

Поясніть, яка різниця між програмами, які називають конверторами і граберами?
Поясніть, яка різниця між програмами, які називають музичними та відеоредакторами і музичними та відеостудіями?
Які дані називаються мультимедійними? Наведіть приклади.
Наведіть приклади кількох популярних форматів аудіофайлів та поясніть різницю між ними.

Опишіть послідовність дій для включення відео- та графічних об'єктів у відеофільм з використанням програми Windows Movie Maker.
Опишіть послідовність дій для включення звукових об'єктів у відеофільм з використанням програми Windows Movie Maker.
Поясніть, як змінити тривалість показу графічного файлу (фотографії) у відеофільмі з використанням програми Windows Movie Maker.
Опишіть послідовність збереження файлу відеофільму з використанням програми Windows Movie Maker.

Поясніть призначення програми Microsoft Publisher. Який основний формат файлів для збереження публікацій, створених із використанням цієї програми
Що називають комп'ютерними публікаціями? шаблоном публікації?
Що називають видавничими системами? Поясніть, чи є програма Microsoft Publisher видавничою системою?
Назвіть не менше 4 можливостей видавничих систем.

Наведіть приклад адреси електронної пошти та поясніть її основні складові елементи. Опишіть схему доставки електронного листа від відправника (має поштову скриньку на ukr.net) до одержувача (має поштову скриньку на i.ua).
Сформулюйте основні правила етикету електронного листування (не менше чотирьох).
Поясніть переваги використання поштових клієнтів порівняно з використанням веб-інтерфейсу при роботі з електронною поштою.

Що називають ІМ-месенджерами? Наведіть приклади ІМ-месенджерів.
Що називають ІМ-службами? З яких компонентів вони складаються?
Поясніть принцип функціонування служби обміну миттєвими повідомленнями (призначення серверів, клієнтів та їх дії під час обміну).
Наведіть приклади не менше 4 різних можливостей використання програми Skype.

Що називають інтернет-форумами? Наведіть приклади тематичних інтернет-форумів.
Що б ви порадили своєму другу, котрий займається розведенням рідкісних рибок - спілкуватись на цю тему в інтернет-форумах чи в чатах? Поясніть свій вибір.

Поясніть, чим відрізняються електронні словники від програм-перекладачів? Наведіть по два приклади вказаних програм.
На які групи можуть бути розподілені педагогічні програмні засоби? Дайте коротку характеристику кожної групи. 

Контрольна робота з інформатики для 10 класу по темі “Служби Інтернету”


І варіант
ІІ варіант
1.   Укажіть правильну  URL-адресу електронної пошти
2.   Для чого використовують протокол
SMPT
POP3
а) одержання повідомлень
б) керування обміном файлами
в) передавання гіпертексту
г) відправлення повідомлень
а) одержання повідомлень
б) керування обміном файлами
в) передавання гіпертексту
г) відправлення повідомлень
3.   Які веб-сервери надають безкоштовні поштові послуги
4.   Що з програмного забезпечення є браузером
а) Outlook Express
б) Google Chrome
в)  Internet Explorer
г) Word
а) The Bat
б) Access
в)  Opera
г) Mozilla Firefox
5.   Якою з перелічених програм можна користуватись для
обміну миттєвими повідомленнями
роботи з електронною поштою
а) Outlook Express
б) The Bat
в)  Skype
г) Opera
а) Skype
б) PowerPoint
в)  Mozilla Firefox
г) Word
6.   Якими програмами можна скористатись для роботи з електронною поштою
через веб-інтерфейс
з використанням поштового клієнта
а) Opera
б) PowerPoint
в) Internet Explorer
г) Outlook Express
а) Opera
б) Outlook Express
в) The Bat
г) Publisher
7.    
Що таке чат? Що таке веб-чат?
З якою метою проводять чат-конференції?
8.    
Що таке профіль користувача? Які дані містяться в профілі?
Які права можуть мати користувачі на форумах? Які права має адміністратор та модератор форуму?
9.    
В чому відмінність між спілкуванням на форумі та в чаті?
В чому відмінність між листуванням за допомогою електронної пошти та службами миттєвого обміну повідомленнями?
10.             
Для чого створюються форуми . Як створити нову тему на форумі?
Опишіть правила етикету при мережному спілкуванні.
11.             
Що спільного та відмінного між звичайною та електронною поштою? Які переваги та недоліки має електронна пошта? Використання електронної пошти заощаджує ваш час чи навпаки? Відповідь поясніть.
Які переваги та недоліки має поштовий клієнт в порівняні з веб-поштою? Порівняйте якість та зручність роботи при використанні веб-пошти та поштового клієнта? Запишіть аргументовані рекомендації своїм товаришам щодо застосування веб-пошти чи поштового клієнта при електронному листуванні.
12.             
У наслідок яких причин може не відбутися доставка електронного листа? Як слід діяти у наслідок виникнення проблем з доставкою листа?
Поясніть, які можуть бути ризики під час електронного листування. Яких правил безпеки слід дотримуватись, користуючись електронною поштою?


середа, 14 грудня 2016 р.

Контрольна робота з теми: «Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування»


1. Що  таке  алгоритм?  Що  таке  система  команд  виконавця  алгоритму? У чому полягає формальність виконання алгоритму виконавцем?
2. Що таке комп'ютерна програма?
3. Яку мову програмування ви вивчали в попередніх класах? Пригадайте кілька команд цієї мови програмування.
4. Які дані, що опрацьовує програма, називають вхідними, проміжними, вихідними?
5. Які властивості кнопки ви знаєте? Як змінити значення її властивостей до початку виконання проекту і під час його виконання?
6. Які події можуть відбуватися з кнопкою? У чому полягає кожна з них?
7. Які відмінності властивостей кнопки і форми ви знаєте?
8. Чим відрізняється властивість Color для напису і для кнопки?
9. Як можна змінити текст у написі?
10. Як розмістити напис на формі?
11. Які події можуть відбуватися з формою (вікном)? У чому полягає кожна з них?
12. Що таке обробник події? Як його створити? Як його виконати?
13. Як розмістити кнопку на формі?
14. Які ви знаєте властивості кнопки?
15. Що визначають значення відомих вам властивостей кнопки?
16. Яке призначення програми-компілятора і які етапи її виконання?
17. Що таке форма? Назвіть кілька її властивостей.
18. Який зв'язок між подіями Click і OnClick?
19. Як відкрити проект у середовищі Lazarus? Як зберегти проект?
20. Що називають операторними дужками? Для чого вони використовуються?
21. Що називають обробником події? Як пов'язати з подією її обробник?
22. Що називають програмою компілятор?
23. Яка мова програмування використовується в середовищі Lazarus?
24. Які основні складові середовища Lazarus і яке їх призначення?

Закачати роздатковий матеріал

вівторок, 13 грудня 2016 р.

Що відбувається з вашим тілом, коли ви відмовляєтеся від паління


Учені не раз доводили і переконували, що паління негативно впливає на увесь наш організм. Але іноді позбавитися від шкідливої звички психічно не так просто і, можливо, людині просто бракує мотивації, щоб почати піклуватися про своє здоров’я.
Через 20 хвилин після останньої сигарети організм почне серію змін, які триватимуть роками.

20 хвилин

Робота вашого серця приходить в норму. Відновлюються капіляри і судинна сітка. Покращується кровообіг і підвищується чутливість пальців рук і ніг.

12 годин

Знижується рівень чадного газу в крові, а рівень кисню підвищується. Склад крові приходить в норму.

Від 2-х тижнів до 3-х місяців

Ризик серцевого нападу знижується. Зникають симптоми тютюнової адикції. Покращується циркуляція крові в периферичних судинах. Відновлюється легенева тканина і функція легенів значно покращується.

Від 1 до 9 місяців

Зменшуються кашель і задишка, це відбувається не відразу, оскільки легеням треба час на виведення шкідливих речовин, що скупчилися.

1 рік

Зникає тютюнова залежність. Шкіра придбала здоровий відтінок і еластичність. Ризик ішемічної хвороби серця знижується на 50%.

5 років

Кровообіг повністю відновилося. Ризик інсульту знижуються до рівня тих, хто не палить. Нервова і імунна системи функціонують в рази краще.

10 років

Ризик раку легенів удвічі менший, ніж у курця. Ризик розвитку раку порожнини рота, горла, стравоходу, бруньок і підшлункової залози зменшується.

15 років


Ризик ішемічної хвороби серця і ймовірність виникнення ракових захворювань стають такими, як у людини, що не палить.

Як можна вносити зміни до відео за допомогою онлайн-сервісів?


Крім відеоредакторів у вигляді програм, що встановлюються на комп’ютер, існують також онлайнові відеоредактори, наприклад, FileLab Video Editor (https://www.filelab.com/ru/video-editor) та власний відеоредак- тор на YouTubehttps://www.youtube.com/editor. Перейти до відеоредатора YouTube можна також зі сторінки для завантаження відео.

Як і в середовищі відеоредактора Кіностудія, в онлайновому відеоре- дакторі YouTube можна додати відеофрагменти, зображення, аудіозапи- си, відеопереходи та текстові написи.

Як опублікувати відео на YouTube?


Шукати й переглядати відео на YouTube можна навіть без реєстрації. Проте для завантаження відео необхідно скористатися власним обліковим записом Google. Щоб отримати можливість завантаження відео, слід уві­йти у свій обліковий запис та обрати вказівку Завантажити.
Перш ніж завантажувати відеозаписи, слід створити канал користу­вача. Це можна зробити у Творчій студії або під час першого використан­ня вказівки Завантажити: буде запропоновано створити канал користу­вача, на якому зберігатимуться завантажені відеозаписи.
Відео, збережене у файлі, можна обрати в структурі папок або просто перетягнути мишею у вказану область.
Перш ніж опублікувати завантажене відео, необхідно вказати його на­зву, опис, ключові слова та інші налаштування для відео, за якими інші користувачі зможуть його знайти.
Переглянути список завантажених відео на каналі та внести до них зміни можна за допомогою Менеджера відеоу Творчій студії.

Кожне завантажене відео можна редагувати або видалити.

Як зберегти створений відеокліп у форматі відео?


Після завершення роботи над проектом можна зберегти готовий відео­кліп як фільм у форматі відео. Для цього слід виконати вказівку Файл/ Зберегти фільм, виконання якої запускає Майстер збере­ження фільмів. Залежно від того, де потрібно зберегти фільм, може бути обрано один із запропонованих варіантів. На наступних кроках роботи Майстра збереження фільмів пропонується вказати ім’я файла та пара­метри, що впливають на якість відео й обсяг файла, але можна не зміню­вати параметри, запропоновані за замовчуванням.

Збережений фільм може бути опублікований в Інтернеті

Як додати до відеокліпу музичний супровід і налаштувати часові параметри відео та аудіо?


Відеозаписи, записані на відеокамеру чи імпортовані з файлів, мо­жуть містити й звук. Якщо відеозапис не містить звуку або не потрібно відтворювати наявний звук, можна додати до відеокліпу інший музичний супровід чи звуковий коментар.
Дуже рідко трапляється ситуація, коли тривалість відео та аудіо збігається, тому виникає необхідність налаштовувати часові параметри. Отримати відеозапис чи аудіокліп потрібної тривалості можна різними способами: приховати початок або кінець певних відео чи аудіокліпів, змінити швидкість відтворення відео в групі Настроювання на вкладці Редагування  відповідно для зменшення чи збільшення тривалості кліпу, додати до відеокліпу заголовок, титри або додаткові зображення тощо. Тривалість відо­браження зображень, заголовка та титрів можна змінювати за допо­могою відповідної властивості в групі Настроювання.

Якщо тривалість аудіозапису довша, ніж відеоряду, аудіозапис буде автоматично «обрізано» наприкінці відеокліпа. Якщо аудіо­запис відтворюватиметься не повністю, до нього можуть бути за­стосовані ефекти Поступова поява або Швидкість поступового зникнення в групі Аудіо на вкладці Редагування. Крім того, можна регулювати гучність відтворення звуку чи вимкнути звук для відеокліпу.

Як додати відеопереходи між кліпами чи зображеннями та візуальні ефекти?


Аналогічно до анімаційних ефектів зміни слайдів у комп’ютерних презентаціях, під час створення фільму можна додавати відеопереходи між окремими кліпами. Перелік відеопереходів міститься на вкладці Ані­мації. Для додавання відеопереходів до проекту достатньо ви­ділити відеокліп та обрати один з ефектів переходу або панорамування й масштабування.
Іноді реалізувати задум автора допомагають візуальні ефекти, які можна додавати до кліпів. Наприклад, можна застосувати ефекти «ста­рого фільму», ніби записаного на плівці, відтворити кліп у чорно-білому вигляді тощо. Перелік усіх доступних ефектів можна побачити на вклад­ці Візуальні ефекти. Перш ніж застосувати певний відеоефект до кліпу, можна переглянути, як він впливатиме на відтворення, для цього достат­ньо виділити відеоефект і переглянути його дію в області попереднього перегляду.

Щоб додати до кліпу відеоефект, слід виділити відеокліп та обрати відповідний ефект. Дізнатися, на які з кліпів накладено відеоефекти чи додано відеопереходи, допоможе спливаюча підказка — якщо навести вказівник миші на кліп та виконати затримку, буде відображено список застосованих властивостей та їх значень

Як розділити відеокліп на два та приховати початок чи кінець відеокліпу?


Додані до проекту відеокліпи іноді потребують додаткового редагуван­ня — поділу на кілька частин та приховування початку чи кінця кліпу.
Якщо час відтворення кліпу достатньо великий і при цьому він ви­магає редагування — вилучення кадрів чи додавання відеопереходу все­редині кліпу, такий кліп можна розділити. Для поділу кліпу на два слід перемістити індикатор відтворення в місце кліпу, де його потрібно розді­лити, і на вкладці Редагування обрати інструмент Розділити.

Кліпи можуть містити фрагменти, які не потрібно відтворювати у фільмі. Якщо такі фрагменти розташовано на початку чи наприкінці кліпу, їх можна приховати — «обрізати» початок чи кінець кліпу. Для таких дій використовують інструмент Засіб обтинання на вкладці Реда­гування. Кожен виділений кліп має точку початку та точку завершення

Як додати до проекту мультимедійні об’єкти та текстові написи?

Для створення власного відео можна використати готові відеокліпи, збережені у файлах, або захопити відео безпосередньо з відеокамери чи веб-камери. Відеокліп, що створюється за допомогою програми Кіносту­дія, може містити відеофрагменти, аудіозаписи та статичні зображення. Для додавання до проекту мультимедійних об’єктів, що зберігаються у   файлах, слід скористатись інстру­ментами з групи Додавання вкладки Головна.
Якщо мультимедійні об’єкти збережені у форматах, що не під­тримуються програмою Кіностудія, для використання в проекті їх слід спочатку конвертувати до одного з підтримуваних форматів.
Додавати музичний супровід до відеокліпу можна як з аудіо­файлів, збережених на комп’ютері, так і з Інтернету.
Відеокліп можна доповнити звуковим супроводом у вигляді дикторського тексту, який може бути записаний із використан­ням мікрофону. Для запису й додавання до проекту відео чи дик­торського тексту необхідно обрати відповідний інструмент у гру­пі Додавання на вкладці Головна, та скористатись інструментом Записати для початку запису.
У процесі запису дикторського тексту в області попереднього перегляду відображається відеозапис, що дає змогу синхронізу­вати коментар із відео. Для завершення запису слід натиснути кнопку Зупинити, при цьому буде запропоновано ввести ім’я файла, до якого буде записано коментар. Створений відео чи аудіозапис зберігається у файлі та додається до проекту.
Сукупність доданих мультимедійних об’єктів стає вмістом проекту та майбутнім фільмом.
Використовуючи інструменти Заголовок, Підпис, Титри з групи Дода­вання вкладки Головна, можна додати до проекту текстові на­писи: назву фільму, пояснення чи коментарі до окремих кліпів, титри на­прикінці фільму з відомостями про авторів, використані матеріали тощо

понеділок, 12 грудня 2016 р.

10 - клас. Реєстрація в службі обміну миттєвими повідомленнями.


Тема: Реєстрація в службі обміну миттєвими повідомленнями.
Практична робота № 11. Обмін миттєвими повідомленнями.

Місто-привид


Місто, часто стає місто-привид,  через економічна діяльність, яка підтримувала його,  через природні або антропогенних катастрофи, через урядові дії, через неконтрольоване свавілля, війни або ядерних катастрофи.


понеділок, 5 грудня 2016 р.

Підсумковий узагальнювальний урок з теми «Поняття операційної системи»

Підсумковий узагальнювальний урок з теми «Поняття операційної системи»


Цілі:
- навчальна: визначити рівень опанування учнями основних теоретичних знань і практичних навичок зтеми «Основи роботи з комп'ютером»; повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати;
- розвивальна: розвивати увагу, кмітливість;
- виховна: виховувати інформаційну культуру. Тип уроку: контроль і коригування знань, умінь і навичок. Обладнання: комп'ютери, підручники, інструктивні картки, тести.
Хід уроку. Информатика 6 кл. Підсумковий узагальнювальний урок з теми «Поняття операційної системи»
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Учням було запропоновано завдання скласти кросворд (ребус) з вивчених термінів. Збирання робіт для оцінювання.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
— На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал з теми «Поняття операційної системи», узагальнити його і систематизувати, а також визначити рівень засвоєння вами знань і вмінь з поданої теми.
Проводиться комбінований залік. Підсумковий урок у формі комбінованого заліку дає можливість виявити рівень засвоєння теоретичних знань та практичних навичок.