Сторінки

понеділок, 12 грудня 2016 р.

10 - клас. Реєстрація в службі обміну миттєвими повідомленнями.


Тема: Реєстрація в службі обміну миттєвими повідомленнями.
Практична робота № 11. Обмін миттєвими повідомленнями.

Метарозглянути:
·         принципи роботи з програмою обміну миттєвими повідомленнями;
пояснити:
·         настроювання параметрів облікового запису в програмі обміну миттєвими повідомленнями;
навчити:2
·         запускати на виконання та завершувати роботу з програмою обміну миттєвими повідо-мленнями;
·         знаходити співрозмовників і запрошувати їх до мережі обміну миттєвими повідомленнями;
·         керувати списком контактів;
формувати:
·         інформаційну культуру;
·         етикет спілкування.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Базові поняття й терміни: миттєве повідомлення, групи новин, чат, конференції, форуми, Skype.
Структура уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання..........................2–3 хв
ІІІ. Актуалізація опорних знань................................2–3 хв
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу ............................................ 10–15 хв
V. Формування практичних навичок .................... 10–15 хв
VІ. Підбиття підсумків уроку...................................2–3 хв
VIІ. Домашнє завдання.............................................2–3 хв
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Експрес-опитування
1. Назвіть основні послуги мережі Інтернет.
2. Щ о таке e-mail?
3. Щ о таке «миттєве повідомлення»?
4. Яке спілкування можна назвати «форумом»?
5. Які ви знаєте служби миттєвих повідомлень?
6. Щ о треба для проведення відео конференції?
7. Як розшифрувати абревіатуру IRC?
8. Яке програмне забезпечення використовується для роботи з миттєвими повідомленнями?
ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Як зазначалося, найпопулярніші програми для роботи з миттєвими повідомленнями виділити важко. Усі вони відрізняються за зовнішнім виглядом, мовою інтерфейсу, складністю обслуговування тощо. Навчальною програмою вказуються наступні: ICQ, Windows Messenger, Skype.
Програми для роботи з інтерактивними повідомленнями дозволяють:
·         бачити імена всіх, хто знаходиться в інтерактивному режимі;
·         оперативно відправляти повідомлення;
·         викликати комп’ютери потрібних користувачів;
·         відправляти файли;
·         обмінюватись повідомленнями з групою адресатів.
З програмою ICQ ми вже працювали на минулому уроці.
Програма Windows Messenger зазвичай інтегрована в ОС Windows XP (Пуск → Усі програми → Windows Messenger). На сьогоднішньому уроці більш детально ознайомимося з про-грамою Skype.
Комунікаційна система Skype відома завдяки широкому ряду її особливостей, зокрема безкоштовній голосовій та відео-конференції. За даними дослідницької компанії Tele Geography, 2008 року Skype став найбільшим оператором міжнародного голосового
зв’язку — частка від загального обсягу розмов склала 8 %. Користувачі Skype по суті роблять телефонні виклики і відео виклики через комп’ютер, використовуючи програмне забезпечення Skype і Інтернет. Основа системи — безкоштовна комунікація між користувачами програмного забезпечення Skype. Проте продукт також дозволяє користувачам Skype зв’язуватися з користувачами регулярної наземної лінії зв’язку і мобільних телефонів. Це програмне забезпечення зараз доступне безкоштовно для завантаження, але воно приватне і протокол Skypeнеопублікований.
Виконання комплексу вправ для зняття м’язового напруження. (Варіант 1)
Варіант 1
1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.
2. Заплющити очі, на рахунок «раз-два» відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».
3. Кругові рухи очима: до 5 кіл вліво і вправо.
Реєстрація користувача
1. Після встановлення за першого запуску програма видасть вікно для реєстрації користувача.
2. Заповнивши форму, треба клацнути Далі.
3. У наступному вікні треба вказати поштову адресу (уже існуючу), країну проживання та клацнути Ввійти.
4. Відкриється вікно програми.
Основні моменти роботи в програмі
Головне вікно програми має вигляд. Для кожного абонента є пункт Меню (на рисунку меню відкрите), в якому вибирають можливі варіанти спілкування чи настроювання. Найчастіше використовують Почати чат та Зателефонувати. Якщо треба знайти абонента, можна використати пункт меню Контакты → Знайти користувача Skype. Дзвінки можна здійснювати за умови приєднання звукової гарнітури (навушники та мікрофон).
V. Формування практичних навичок
Виконання практичної роботи № 10 «Обмін миттєвими повідомленнями»
Інструктаж із техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (через 10 хв після початку роботи). (Варіант 2)
Варіант 2
1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.
2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз–чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять–вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 ра-зів.
3. Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись, протягом 5 с.
Учитель після отримання повідомлень від усіх учнів, надсилає кожному з них Skype-імена всіх інших. Для цього спочатку додати їх до своїх контактів, а потім виконати команду Контакти → Надіслати список контактів. Також учитель по черзі з’єднується з кожним учнем і спілкується з ним в звуковому режимі.
Інструктивна картка
1. Запустити програму Skype.
2. Створити новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word. Для всіх пунктів практичної роботи створювати відповідні скріншоти та зберігати їх у текстовому документі.
3. Зареєструватися, створивши нового користувача (створити та зберегти скріншоти).
4. Знайти абонента (вчителя) за вказаним ім’ям, додати його до своїх контактів.
5. Надіслати повідомлення вчителю. У повідомленні, окрім привітання, повинен бути текст: «Я успішно зареєструвався. Прошу надіслати Skype-імена моїх однокласників (од-ногрупників). Прізвище, ім’я».
6. Отримавши Skype-імена однокласників, поспілкуватися між собою у текстовому режимі (в довільному порядку). Під час спілкування з кожним новим абонентом створювати відповідний скріншот. Бути готовими до звукового спілкування.
7. Відповісти на дзвінок учителя. За вказівкою вчителя закінчити голосове спілкування.
8. Учням з непарними номерами комп’ютерів зателефонувати сусідові праворуч. Потім помінятися ролями (створити та зберегти скріншоти).
9. Коректно завершити спілкування, закрити програму.
10. Зберегти текстовий документ (С:\10А(Б…)\ Інтерактивне спілкування \ Skype _Прізвище.doc).
VІ. Підбиття підсумків уроку
Самоаналіз роботи учнів
Кожен учень, пригадавши тему та мету уроку, з’ясовує, чого йому вдалося досягти протягом заняття.
VII. Домашнє завдання
Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.

Немає коментарів:

Дописати коментар