Програмне забезпечення: Google SketchUp
Сайт присвячений онлайн сервісам і методам їх застосування
в навчальному процесі
Ось перелік усіх основних команд модуля turtle
у Python, який використовується для графічного малювання:
forward(distance)
або fd(distance)
— рух вперед на вказану відстань.
backward(distance)
або bk(distance)
або back(distance)
— рух назад на вказану відстань.
right(angle)
або rt(angle)
— поворот вправо на вказаний кут (у градусах).
left(angle)
або lt(angle)
— поворот вліво на вказаний кут (у градусах).
goto(x, y)
— переміщення до координат (x, y)
.
setx(x)
— змінює лише координату x
.
sety(y)
— змінює лише координату y
.
setheading(angle)
або seth(angle)
— встановлення напрямку (0 — схід, 90 — північ, 180 — захід, 270 — південь).
home()
— повернення черепахи до початкової точки (0, 0) і напрямку (схід).
circle(radius, extent=None, steps=None)
— малювання кола або його частини.
dot(size=None, color=None)
— малювання крапки певного розміру і кольору.
penup()
або pu()
або up()
— підняти перо, щоб не малювати ліній.
pendown()
або pd()
або down()
— опустити перо, щоб почати малювання.
pensize(width)
або width(width)
— встановлення товщини лінії.
pencolor(color)
— встановлення кольору пера (назва кольору, RGB або HEX).
fillcolor(color)
— встановлення кольору заливки.
color(pen, fill)
— встановлення кольорів пера та заливки одночасно.
reset()
— очищення екрану і повернення черепахи до початкового стану.
clear()
— очищення екрану без зміни положення черепахи.
stamp()
— залишає відбиток форми черепахи на полотні.
speed(speed)
— встановлення швидкості (від 0
до 10
або "fastest"
, "fast"
, "normal"
, "slow"
, "slowest"
).
begin_fill()
— початок заливки фігури.
end_fill()
— завершення заливки.
xcor()
— повертає поточну координату x
.
ycor()
— повертає поточну координату y
.
position()
або pos()
— повертає поточні координати (x, y)
.
heading()
— повертає поточний напрям черепахи.
towards(x, y)
— повертає кут до точки (x, y)
від поточного положення.
shape(name)
— встановлення форми черепахи ("arrow"
, "turtle"
, "circle"
, "square"
, "triangle"
, "classic"
).
shapesize(stretch_wid, stretch_len, outline)
— зміна розмірів форми черепахи.
resizemode(mode)
— спосіб зміни розміру ("auto"
, "user"
, "noresize"
).
bgcolor(color)
— змінює колір фону.
bgpic(image)
— встановлює фон у вигляді зображення.
title(title)
— встановлює заголовок вікна.
screensize(width, height)
— змінює розмір полотна.
delay(ms)
— затримка між кадрами (в мілісекундах).
tracer(n=None, delay=None)
— контроль анімації черепахи.
update()
— оновлення екрану (корисно, якщо tracer(0)
).
onscreenclick(fun, btn=1, add=None)
— прив’язка функції до кліку на екрані.
onkey(fun, key)
— прив’язка функції до натискання клавіші.
listen()
— активує обробку подій клавіатури.
bye()
— закриває вікно графічного полотна.
done()
— сигналізує про завершення програми.
write(arg, move=False, align="left", font=("Arial", 8, "normal"))
— виводить текст у вказаній точці.
Це основні функції, доступні у turtle
. Щоб дізнатися більше, можна звернутися до документації модуля Python turtle.
У циклі з параметром блок команд (тіло циклу) повторюється задану кількість разів.
Синтаксис оператора циклу for:
for і in <послідовність>:
___ <тіло циклу>
Після ключового слова for вказуємо назву змінної (і), яка буде параметром циклу. Ключове слово in наказує почергово надати змінній і усі значення із зазначеної далі послідовності.
Наприклад, створимо програму, яка малюватиме круги різного радіуса, починаючи з 1 пікселя, кожен наступний матиме радіус на 4 пікселів більший, доки радіус не перевищить 150 пікселів. Звичайно, для цього можна використати цикл з лічильником, але тоді нам додатково доведеться порахувати кількість ітерацій які потрібно виконати. Ми ж скористаємось циклом з умовою, при цьому створивши комірку пам'яті в якій зберігатимемо значення радіуса нашого кола, при кожній ітерації - це значення будемо збільшувати на 4 пікселя і при досягненні значення 150 - зупинимо виконання програми.
Використовуємо сервіс ЄПАЙТОН для створення коду в Python
Цикл у будь-якій мові програмування — це багаторазове виконання однієї й тієї ж дії. Цикл for
проходить по заданій послідовності елементів. Він складається з двох компонентів: змінної циклу та ітерованої (перебираної) послідовності.
Приклад:
Деталь підходить для робототехніки, де потрібні точні кріплення для рухомих частин, таких як маніпулятори чи важелі
Програмне забезпечення: Google SketchUp
Модуль tkinter призначений для графічних побудов та створення графічного інтерфейсу користувача.
from tkinter import *
tk = Tk()
canvas = Canvas(tk, width=500, height=500)
#Ваш код фігур
canvas.pack()
Тема: Проєкти з розгалуженнями
Реалізуйте наведені завдання за допомогою бібліотеки Python tkinter
. Кожне завдання слід виконати у вигляді окремого проєкту.
Відкрийте ЄПАЙТОН
Тема: Обчислення значення математичного виразу.
Умова:
Побудуйте математичну модель і створіть проєкт для обчислення значення виразу:
Програма повинна мати:
Інтерфейс із текстовими полями для введення значень a
та b
.
Кнопку для обчислення результату.
Поле для відображення результату.
Інтерфейс: простий, з елементами Entry
, Button
, Label
.
Тема: Знаходження найменшого значення.
Умова:
Побудуйте математичну модель і створіть проєкт для знаходження найменшого значення із чотирьох нерівних між собою чисел.
Програма повинна мати:
Інтерфейс із текстовими полями для введення чотирьох чисел.
Кнопку для виконання обчислення.
Поле для відображення найменшого значення.
Інтерфейс: з елементами Entry
, Button
, Label
, а також обробкою введених даних для перевірки на валідність.
Тема: Обчислення суми депозиту через два роки.
Умова:
Вкладник хоче покласти на депозит певну суму грошей на 2 роки. Банк пропонує три види депозитів:
Під 9 % річних (прибуток додається до вкладу кожного року).
Під 10 % річних (прибуток додається до вкладу кожного року).
Під 11 % річних (прибуток не додається до вкладу).
Реалізуйте програму, яка:
Запитує початкову суму депозиту.
Має перемикачі (Radiobutton
) для вибору типу депозиту.
Обчислює та відображає суму грошей через 2 роки.
Має зручний інтерфейс для взаємодії користувача.
Зберігається в папці з іменем Практична 11_3
, створеній у вашій робочій папці.
Використовуйте модуль tkinter
для створення графічного інтерфейсу.
Реалізуйте перевірку введених даних (наприклад, чи є введені значення числами).
Організуйте код таким чином, щоб кожна програма була максимально зрозумілою та структурованою.
Для третього завдання забезпечте вибір тільки одного виду депозиту через перемикачі.
Додайте короткий опис роботи в коментарях до коду.
# Вказуємо URL зображення
$imageUrl = "https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgX5zFnqp5WePhAgMnEWhsG5FkAJer-IHho7FpTVlfkCPO8k8w1_XJWjbtRJR81_bxvg9yI2HjdrGblLAah5qULN_PXBLkxmuRb8mhQ7uSKFUAv59_-GvMUyLbhh2jpUfIdLfQ0oU4NFvs/s1600/IMG_2052.jpg" # Замінити на реальний URL
# Вказуємо локальний шлях для збереження
$localPath = "C:\wallpaper.jpg" # Замінити на шлях, де хочете зберегти
# Завантажуємо зображення з інтернету
Invoke-WebRequest -Uri $imageUrl -OutFile $localPath
# Змінюємо фон робочого столу
Add-Type -TypeDefinition 'using System;using System.Runtime.InteropServices;public class Wallpaper{[DllImport("user32.dll",SetLastError=true)]public static extern bool SystemParametersInfo(int uAction, int uParam, string lpvParam, int fuWinIni);}'
[Wallpaper]::SystemParametersInfo(20, 0, $localPath, 3)
Опис завдання:
Реалізуйте програму географічної вікторини з 8 запитаннями, які будуть представлені користувачеві одне за одним. Після вибору відповіді користувачем відображається повідомлення про правильність відповіді. У фіналі програма показує кількість набраних балів.
Інструкція:
Створіть вікно програми за допомогою tkinter
.
Використовуйте кнопки для вибору відповіді.
Відображайте кожне запитання з відповідями по черзі.
Виводьте результат після завершення тесту.
Приклад реалізації:
Кожне запитання має 4 варіанти відповіді, з яких тільки одна правильна.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. У кінці тесту програма виводить загальну кількість балів у 12-бальній системі.
Онлайн-середовища для виконання Python-коду, які підтримують модуль tkinter. Один із найпопулярніших сервісів - Replit. На Replit ви можете створювати проекти Python онлайн, використовуючи багато різних бібліотек, включаючи tkinter.
Ось кілька кроків, які ви можете виконати, щоб почати працювати з tkinter на Replit:
Для онлайнової роботи скористаємось сервісом: https://ed-info.github.io/epython/(якщо програма перестає запускатись, скопіюйте свій код та запустіть це посилання знову)
У проекті потрібно створити 3 кнопки, 2 написи (текстовий і для зображення), а також прапорець. Клацання на прапорець визначає, який тип фотографії буде показано (денна чи нічна).