Сторінки

середа, 13 листопада 2024 р.

Цифрові пристрої і проблеми

 


Мета уроку:

  • Ознайомити учнів з різними типами цифрових пристроїв і їхніми можливостями.
  • Розглянути основні проблеми та ризики використання цифрових пристроїв.
  • Навчити учнів відповідальності при користуванні цифровими пристроями та дотриманні основних правил безпеки.

Очікувані результати:

  • Учні зможуть назвати основні види цифрових пристроїв.
  • Знатимуть про основні ризики (наприклад, перенапруження очей, кіберзалежність, витік особистих даних).
  • Розумітимуть, як захищати свої дані та здоров'я під час використання цифрових пристроїв.

План уроку

1. Вступ (5 хвилин)

  • Почніть з обговорення того, що таке цифрові пристрої. Запитайте учнів, які цифрові пристрої вони використовують щодня (телефон, планшет, комп’ютер).
  • Поясніть, що цифрові пристрої дуже корисні, але можуть призводити до деяких проблем, якщо їх використовувати без відповідних обмежень.

2. Види цифрових пристроїв (10 хвилин)

  • Обговоріть основні типи цифрових пристроїв: комп'ютери, смартфони, планшети, розумні годинники, телевізори тощо.
  • Розгляньте основні функції кожного типу пристроїв і поясніть, як вони змінюють наше життя.

Відео на YouTube для ознайомлення з різними типами цифрових пристроїв:

3. Проблеми, пов'язані з використанням цифрових пристроїв (15 хвилин)

Основні проблеми, на яких варто зосередитися:

  • Перевантаження зору: тривале сидіння за екранами може впливати на зір і викликати перенапруження.
  • Кіберзалежність: надмірне використання гаджетів може призвести до залежності.
  • Ризики для особистих даних: проблеми з конфіденційністю та можливість витоку особистої інформації.
  • Цифровий етикет: як правильно поводитися в інтернеті, щоб уникнути конфліктів та непорозумінь.

Відео на YouTube про ризики та проблеми використання цифрових пристроїв:

4. Практичне завдання (15 хвилин)

Дайте учням завдання обговорити в парах такі питання:

  • Які цифрові пристрої вони використовують щодня і скільки часу проводять за ними?
  • Чи відчувають вони втому очей або головний біль після тривалого користування гаджетами?
  • Які основні правила безпеки та цифрового етикету вони знають?

Завдання:

  • Створити короткий список із 5 правил для безпечного та відповідального використання цифрових пристроїв. Учні можуть поділитися своїми правилами в класі або розмістити їх у спільному документі Google Docs.

5. Основи цифрової гігієни (10 хвилин)

Поясніть, що таке цифрова гігієна та чому важливо дотримуватися основних правил:

  • Використовувати налаштування конфіденційності.
  • Захищати паролі і не повідомляти їх іншим.
  • Робити перерви при тривалому використанні пристроїв.
  • Використовувати налаштування захисту зору, якщо вони є (фільтри синього світла, автоматичне регулювання яскравості).

Відео на YouTube про цифрову гігієну:

6. Підсумок та обговорення (5 хвилин)

  • Обговоріть з учнями їхні враження та підведіть підсумки.
  • Запитайте, чи згодні вони з тим, що правильне використання цифрових пристроїв допомагає зберегти здоров'я і захищеність.

Додаткові матеріали

Немає коментарів:

Дописати коментар