Сторінки

понеділок, 20 листопада 2017 р.

Завантаження даних з Інтернету. Авторське право


Тема. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.

Мета:
навчальна: ознайомити учнів із збереженням веб-сторінок та їх фрагментами; ознайомити з поняттям авторського права в Інтернеті;
розвивальна: розвивати навички проведення пошуку, оцінювання, перевірки достовірності; розвивати пам’ять, мислення, увагу, інтерес до вивчення інформатики;
виховна: виховувати працьовитість, інтерес до знань, до предмету, самостійність, дисциплінованість.
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання та наочність:. комп’ютери, роздавальні матеріали, браузер, підключення до мережі Інтернет.
Хід уроку
                  I.     Організаційна частина.
              II.     Перевірка домашнього завдання
           III.     Актуалізація опорних знань
«Інформативна розминка»
Опитування ланцюжком
1.                Які програми-браузери ви знаєте?
2.                Що таке веб-сайт?
3.                Що таке веб-сторінка?
4.                Що таке гіперпосилання?
5.                Що ми називаємо домашньою сторінкою?
6.                З допомогою яких систем можна знайти потрібну інформацію в Інтернеті?
Перегляд відеофрагменту на тему Інтернет (мультфільм «Фіксики») 

           IV.     Мотивація навчальної  діяльності.
Сьогодні ми продовжимо знайомитися з Інтернетом та його можливостями. Скажіть будь ласка, хто з вас шукав в Інтернеті листівки? А чи зберігали ви їх на диск?  Сьогодні ми з вами навчимося на нашому уроці не тільки знаходити потрібну інформацію, але й зберігати її
              V.     Вивчення нового матеріалу.
Дуже часто ми з вами шукаючи потрібну інформацію знаходимо багато веб-сторінок, які містять цікаві відомості. Нажаль, ми не завжди маємо багато часу для того, щоб їх переглянути, тому краще завантажити цю інформацію на комп’ютер, а коли буде вільний час можна її переглянути.
Завантажену з Інтернету веб-сторінку можна зберегти у файлі на своєму комп'ютері. Це дасть змогу переглядати її в той час, коли немає зв'язку з глобальною мережею.
Для збереження веб-сторінки використовують команду Файл, Зберегти як або комбінацію клавіш Ctrl + S.
Після її вибору відкривається діалогове вікно. У діалоговому вікні треба:
*                вибрати папку;
*                вказати назву, з якою буде збережено сторінку;
*                вказати тип файлу:
Веб-сторінка, повністю — сторінка зберігається цілком з усіма зображеннями, тлом та іншими об'єктами;
Веб-сторінка, тільки HTML — зберігається лише форматований текст разом із гіперпосиланнями;  
Веб-архів, один файл — зберігається архів поточної веб-сторінки в одному файлі;  
Текстовий файл — зберігається лише текст HTML-документа без форматування, зображень і гіперпосилань.
Якщо ви плануєте тільки переглядати веб-сторінку чи переслати її своїм друзям, то краще зберегти її як веб-архів. Коли ж ви маєте намір скористатися розміщеними на веб-сторінці фотографіями, збережіть її повністю.
Загалом же зображення та фрагменти тексту зі сторінки можна копіювати і вставляти в інші документи через буфер обміну Windows, тобто за допомогою команд Копіювати та Вставити, що містяться у меню Правка.
Зберегти  графічні об'єкти зі сторінки можна також за допомогою контекстного меню. Для цього клацніть правою кнопкою миші на графічному об'єкті та в контекстному меню, що відкриється, виберіть команду Зберегти об'єкт як. Після цього ви побачите стандартне вікно для зберігання файлу та зможете записати  зображення на диск.
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторону розвів –
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати
           VI.     Робота за комп’ютером
1.  Повторення правил пошуку інформації в мережі Інтернет:
Правила ефективного пошуку інформації в мережі Інтернет:
Визначтеся з темою запиту.  (що саме потрібно знайти?)
Правильно сформулюйте  і впишіть ключові слова.
Здійснюйте пошук за принципом «від складного до простого» (спочатку вказуйте більше ключових слів, а потім зменшуйте їх кількість за рахунок менш важливих).
Використовуйте розширений пошук (він доступний за посиланням на сторінці пошуку і являє собою форму, яку потрібно заповнити, даючи відповідь на додаткові питання.)
Пам’ятка до складання запитів
Позначення оператора
Опис
+ (логічне та)
Наприклад, історія + інформатика
В результаті пошуку отримаємо перелік сайтів, що містять обидва терміни
«…»
дають змогу отримати точне словосполучення
{…}
дають змогу отримати словосполучення, близькі до заданого
[n,…]
використовують, коли потрібно обмежити відстань між словами.
Наприклад, [3, музей Києва] відстань у знайдених документах між слова не перевищує трьох слів
2.  Виконання практичного завдання:
Використовуючи будь який із запропонованих браузерів, знайти в Інтернеті та зберегти на локальному комп’ютері наступну інформацію:
Текстова:
·        Прогноз погоди; (у вигляді веб-сторінки)
·        Розклад руху автобусів (м. Погребище). (у вигляді текстового документу)
Графічна:
·        Герб України;
·        Карта Погребищенського району;
·        Зображення ноутбука;
·        Вітальна листівка «З днем народження».
Музика:
·        Гімн України;
·        Улюблена музична композиція.
       VII.     Вправи для очей.
¯    Для покращення фокусування ока подивитись на кінчик носа, потім одразу перевести погляд у далечінь. В обох випадках погляд затримати на кілька секунд. Повторити вправу 4-5 разів.
¯    Заплющити очі на 3-5 секунд, а потім розплющити їх на такий же час. Повторити вправу 4-5 разів.
¯    Не повертаючи голови, переносити погляд угору-прямо-додолу, потім – вліво-прямо-вправо. Аналогічно виконувати рухи очей по діагоналі в один та інший бік.
    VIII.     Підсумок  уроку.
Виставлення оцінок за виконану роботу.
           IX.     Домашнє завдання.
1. Повторити конспект (зошит)

2. Знайти в мережі Інтернет 10 зображень на тему «Пошукові системи»

Немає коментарів:

Дописати коментар