Сторінки

середа, 18 травня 2016 р.

Комп'ютерна графіка - векторна графіка, растрова графіка, фрактальна графіка

Ми навіть не можемо собі уявити, скільки є різновидів комп'ютерної графіки, і об'єктів, що оточують нас створених за допомогою неї. Ось на столі стоїть рамка з фотографією сина. Він стоїть на фоні Ейфелевої вежі. А ось диск з улюбленим фільмом, які фантастичні спец ефекти в ній застосовані, захоплює дух! А ось газета з рекламними оголошеннями, яку щотижня ви знаходите в поштовій скриньці. Подумати тільки. Все це, і реклама в газеті і на ТБ, і веб-сайти, і фотографія сина, і улюблений фільм, є плодами комп'ютерної графіки. Тільки створені ці продукти були за допомогою різних програм і технологій. Розглянемо основні поняття і можливості комп'ютерної графіки.

   Фахівці розрізняють кілька видів комп'ютерної графіки, векторна графіка, растрова графіка, фрактальна графіка, 3D графіка, анімація. Кожен вид графіки гарний тільки для певних цілей. Припустимо, векторна графіка необхідна для створення зображень придатних для поліграфії, а растрова хороша для обробки готових зображень, фотографій. Фрактальну графіку в основному застосовують для створення незвичайних текстур, фонів, елементів зображень, для подальшої обробки в інших графічних редакторах.

    Растрова графіка оперує таким поняттям як - точка. Точка має колір, яскравість, прозорість. Будь-які растрові зображення складаються з точок - пікселів, і мають розмір і дозвіл. Растрові зображення містять великий обсяг даних, простіше кажучи, вони «важкі». Так як растрове зображення складається з точок, його розмір неможливо змінити без втрати якості зображення. При збільшенні масштабу, зображення розбивається на пікселі, зменшення ж веде до втрати деяких дрібних деталей. Змінити розмір можливо і, змінюючи кількість пікселів на дюйм, що веде до втрати його якості.

   Векторна комп'ютерна графіка являє собою набір координат, векторів, і інших чисел, що характеризують набір примітивів, точок, прямих, кіл, квадратів. Слід пам'ятати, що при відображенні малюнка має велике значення черговість створення об'єктів, так як раніше створені об'єкти перекриваються більш пізніми. Векторне зображення можна без втрат масштабувати, повертати, змінювати. Тому векторна графіка широко застосовується при створенні рекламних банерів, елементів корпоративного стилю, схем, шрифтів.

    Фрактальна графіка відрізняється тим, що ніякі об'єкти не зберігаються в її пам'яті. Вони створюються за допомогою формул і рівнянь. Змінюючи коефіцієнти рівняння можна створити абсолютно нову картину. Найпростішим об'єктом фрактальної графіки є фрактальний трикутник. Згідно заданому математичному алгоритму створюється зображення. Нові об'єкти будуються, наслідуючи властивості батьківських структур.

    Для створення і обробки растрових зображень існують растрові графічні редактори, такі як Adobe Photoshop, Ulead PhotoImpact, Jasc Paint Shop Pro і Paint, що входить до складу всіх операційних систем Windows. Ці програми призначені для створення зображень, їх художньої обробки і корекції, монтажу композицій. Растрову графіку застосовують при розробці мультимедійних видань, при цьому використовують в основному готові зображення, відскановані малюнки, фотографії. Векторна комп'ютерна графіка створюється за допомогою: Adobe Illustrator, CorelDraw, Macromedia Freehand і інших. Вони призначені для виконання креслярських і оформлювальних робіт, розробки логотипів, створення схем, діаграм. Створити високохудожній твір за допомогою векторної графіки дуже складно, в основному її використовують для створення робіт заснованих на найпростіших геометричних елементах.

Немає коментарів:

Дописати коментар