четвер, 17 травня 2018 р.

Як реалізувати перевернуте навчання?

Для цього викладачеві потрібно спроектувати систему навчальних завдань (зміст аудиторних

занять), що відповідає освітньому стандарту. Потім скласти плейлист з роликів з
необхідної теорією. Якщо курс не авторський, то необхідну лекційну базу можна набрати
і з відкритих освітніх ресурсів (в тому числі і російською мовою). Не зайвим буде
співвіднести плейлист лекцій з відповідними розділами паперового підручника. при підготовці
такого курсу найважливіше забезпечити всіх учнів всім комплектом навчальних матеріалів і
точним розкладом занять на самому початку курсу. І потім вирушати в дорогу, в світ
перевернутого навчання.



Перші кроки по організації перевернутого класу

У чому недоліки традиційної моделі уроку. "Учитель пояснює нову тему учневі":
1. Учень 1: я не встигаю записувати за вчителем всі викладки з доказом теорем,
хронікою історичних подій, біографії великого поета! ..
2. Учень 2: від великої кількості скорочень і неакуратне почерку я перестаю розуміти
власні записи.
3. Учень 3: мені нудно. Це все я можу прочитати в підручнику, Інтернеті.
4. Учитель 1: одну і ту ж тему я повторюю багато разів для різних класів в паралелі.
5. Учитель 2: залишається зовсім мало часу для відпрацювання вивченого, а перевірити домашнє завдання на наступному уроці не завжди вдається.
У чому перевага перевернутого класу:
  1. Учні отримують в якості домашнього завдання навчальний відео або електронний освітній ресурс для вивчення нового матеріалу. До наступного уроку вони повинні його уважно переглянути. Це можна зробити в будь-який зручний час, в зручному місці, переглянувши як угодне кількість разів складні теоретичні блоки.
  2. Учитель одного разу готує навчальний відео або електронний ресурс, пропонуючи власні розробки або запозичені у авторитетних колег.
  3. Учитель на уроці має можливість якісно організувати навчальну діяльність, залучаючи в різні види робіт всіх учнів класу.

Поради по організації моделі "Перевернутий клас":
  1. Кожен навчальний відео або електронні освітні ресурси супроводжуйте чіткими навчальними цілями і поетапної інструкцією.
  2. Обов'язково супроводжуйте кожний навчальний відео завданням. Якщо відео не містить завдання, то запропонуйте учням скласти кілька питань до відео. Це можуть бути питання у широкому розумінні і спеціальні питання до окремих фрагментів відео.
  3. Залучайте учнів до написання конспектів або невеликих заміток по відтворюваного.

Безумовно, від вчителя потрібна додаткова підготовка, особливо на перших порах, коли він
тільки починає організовувати подібну роботу. Але вона дає свої результати!
Бібліотека відеоресурсів Академії Хана (Khan Academy). Частина ресурсів вже переведена на
Украънську мову, колекція постійно поповнюється роликами з українською озвучкою.

10 правил при перекладі класу на нову методику - перевернуте навчання

Що можна і потрібно робити:

  1. Розробіть для своїх учнів авторські матеріали у формі відеопрезентацій, по яким вони могли б займатися поза уроками. Безумовно, інформація в рамках затвердженої програми повинна служити основою отримання знань, але школярі набагато вище оцінять особистий внесок свого педагога.
  2. Зробіть вибір на користь однієї з систем управління навчальним процесом і дотримуйтеся обраної системи. Можна використовувати освітній сайт Edmodo, функціонал якого дозволяє давати завдання і робити коментарі по тексту виконаних робіт. Школярі дуже задоволені цим ресурсом, оскільки він є міжплатформним і підтримує доступ до навчальних матеріалів і бібліотечних ресурсів.
  3. Встановлюйте дуже конкретні крайні терміни виконання завдань. Але врахуйте: якщо ви називаєте тільки дату, учні можуть витлумачити дедлайн (крайній термін виконання) як опівночі зазначеного дня! Стара добра відмовка «здам в наступний раз» не відповідає принципам нової методики, тому може створювати деякі труднощі.
  4. Забезпечте доступ до цифрових матеріалами для учнів, у яких немає виходу в Інтернет з дому. Один з варіантів - скидати необхідну інформацію на диски або USB-накопичувачі. У будь-якому випадку, самостійне домашнє навчання є невід'ємним елементом нової методики.
  5. Розішліть батькам учнів листи по електронній пошті, щоб роз'яснити сенс нової моделі навчання; будьте готові відповісти на виниклі питання. Не дивуйтеся, якщо інноваційна методика не сподобається багатьом батькам, які вважають, що місія вчителя полягає в «розжовування» матеріалу на уроці. Проте, успіх впровадження методики багато в чому буде залежати від того, наскільки батьки школярів повірять в її ефективність.

Що робити не рекомендується:

  1. Не сподівайтеся, що учні будуть дивитися і / або читати складені вами матеріали тільки тому, що ви так сказали. За допомогою Edmodo1 ви можете завантажувати разом з презентаціями відповідні завдання і перевіряти їх перед заняттям в класі. Крім того, на початку кожного уроку ви можете запропонувати учням нескладні інтерактивні опитування і вправи.
  2. Не розраховуйте на те, що всі учні будуть краще справлятися з класними завданнями, якщо отримають доступ до навчальних матеріалів з дому. На тлі збільшення часу самостійного навчання зростає необхідність диференціації завдань за рівнями складності, оскільки одні учні будуть сприймати весь обсяг інформації, а інші можуть не впоратися.
  3. Не чекайте від своїх колег беззастережної згоди з принципами нової методики і підтримки в навчальному процесі. Разом з тим варто задуматися про систему оцінювання, яка б відповідала шкільним вимогам. Складність полягає в тому, що середня успішність в класах, які навчалися за описаною системі, часто виходить за верхні межі загальноприйнятою бальної шкали.
  4. Не забувайте, що формат класних занять, передбачений новою моделлю, зовсім не відповідає стандартним вимогам до педагога. Перед відкритим уроком обов'язково надішліть всім спостерігачам інформацію за методикою подачі матеріалу. Безсумнівно, нова система передбачає менший обсяг викладу інформації на уроці, що може негативно позначитися на оцінці вашої кваліфікації.
  5.  Не думайте, що розроблений вами презентаційний матеріал буде залишатися актуальним протягом багатьох років. Нова методика ефективна лише в разі постійного оновлення інформації з урахуванням вимог і побажань учнів. На щастя, iPad і подібні пристрої значно спрощують процес пошуку інформації та складання презентацій.