неділя, 23 жовтня 2016 р.

Урок №16. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.



Урок16. Програмне забезпечення для  опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.
Цілі:
·   навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити записувати звук, відео з екрану та конвертувати мельтимедійні дані;
·  розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
·        виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
1. Які повідомлення називають мультимедійними?
2. Які програми для опрацювання мультимедійних об’єктів ви знаєте? Для чого призначені програвачі мультимедійних даних?
3. Які пристрої використовуються для створення і опрацювання мультимедійних повідомлень?
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні на уроці ми навчимось записувати звук, записувати відео з екрану монітора та конвертувати мультимедійні файли

IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Аудіо- та відеодані зберігаються у файлах різних форматів. Файли аудіо мають розширення імені - wav, mid, flac, mp3 та ін. Файли відео мають розширення імені - mp4, wmv, mov, flv та ін.
Програми, що містять алгоритми кодування і декодування мультимедійних даних, називають кодеками.
Програми, що опрацьовують відео та аудіо, залежно від призначення поділяють на програми для перегляду або прослуховування (плеери), програми для запису (захоплення) звуку і відео (грабери, рекордери), програми для конвертації даних (конвертори), музичні та відеоредактори, музичні та відеостудії.
V. Фізкультхвилинка
VІ. Усвідомлення набутих знань
VII. Формування вмінь та навичок
Практичне завдання

1.     Записати процес створення формули в текстовому процесорі Word
2.     Додати до записаного відео заставку з назвою на початку «Процес створення формул» та в кінці зі своїм іменем. Дизайн вибрати самостійно
3.     Зберегти відео на робочому столі назвавши його своїм прізвищем та ім’ям
4.     Збережене відео переформатувати в формат WMV.
5.     Продемонструвати результат виконання вчителю.
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VIII. Підбиття підсумків уроку
1.     Які типи (формати) аудіофайлів ви знаєте? Які з них не передбачають часткової втрати даних?
2.     Які типи (формати) відеофайлів ви знаєте?
3.     Які види програм для опрацювання мультимедійних даних ви знаєте?
4.      Для чого призначені програми запису аудіо та відео? Наведіть приклади таких програм.
ІХ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 4.1